2024-02-20 08:00Press release

Adidas Australien väljer trådlösa högtalarsystem från Audio Pro

Audio Pro, AdidasAudio Pro, Adidas

Adidas har valt den svenska högtalartillverkaren Audio Pro som sin leverantör av trådlösa högtalarsystem till sina butiker i Australien.

Adidas Australia har investerat i nya butiker samt påbörjat en uppdatering av befintliga butiker med ett nytt, fräscht och modernt utseende. I denna process behövde de en ljudlösning som matchade deras nya utseende och känsla. Adidas, som är Europas största tillverkare av sportkläder och näst största globalt, fick det de behövde från The Gangi Electrics i Docklands Melbourne, en av de ledande integratörerna till Synergy Audio Visual, den australiensiska distributören av Audio Pro Business.

Audio Pro, Adidas

Phil Sawyer, VD för Synergy Audio Visual förklarar; "Den ursprungliga specifikationen gällde trådbundna hängande högtalare upphängda i det öppna taket. Vi levererar pendlar som skulle ha fungerat fint för detta, men vi passade på att introducera dem till Audio Pro Business – ett självklart val när jag såg att de redan hade 3-fas, 4-trådsbelysningsspår specificerade. Detta innebär nämligen att de med fördel skulle kunna använda sig av den superenkla installationsprocessen som Audio Pro Business högtalarsystem erbjuder, genom att kunna klicka fast högtalarna i de befintliga ljusspåren i taket, utan att behöva använda några extra strömkablar.”

Audio Pro, Adidas

"Normalt är många företag ovilliga att ändra sina specifikationer, men vi upptäckte att Adidas omedelbart kunde se värdet i den enkla placeringen, installationen och avsaknaden av ytterligare ledningar", säger Phil. Adidas var mycket imponerade av den akustiska prestandan i den första installationen. Hittills har Audio Pro Business-högtalarsystemet rullats ut i 5 butiker, och när de framöver utökar sin närvaro över Australien planerar de att lägga till Audio Pro Business högtalarsystem även till dessa butiker.

Audio Pro, Adidas

Jens Henriksen, CCO på Audio Pro, konstaterar nöjt: "Vi kunde inte vara gladare över att kunna lägga till välrenommerade Adidas till vår lista över nöjda kunder. Det är en imponerande prestation, och inget vi tar lätt på. Enkelheten i installationsprocessen är något som uppskattas väl, och vår partner Synergy har gjort ett bra jobb med att introducera detta system på den australiensiska marknaden.