2014-06-23 10:30Press release

AUDIO PRO ADDON T10 - ÅRETS BÄSTA TRÅDLÖSA HÖGTALARE I NYA FÄRGER

null

HELSINGBORG, Sverige 23:a Juni – Svenska Audio Pro lanserar den prisvinnande trådlösa högtalarenAddon T10 i två nya inredningsvänliga färger, Dirty Pink och Royal Blue.

Prisvinnande enkelhet och prestanda
Addon T10 lanserades förra året och blev snabbt topptestad runt om världen, bland annat utnämnde tidningen Ljud & Bild den till Årets Trådlösa Högtalare 2013/14. Då lanserades den i färgern svart , vitt och en sprakande orange. Den orangea färgen blev en stor succé, och nu lanseras två ytterligare sköna färger.

ROYAL BLUE & DIRTY PINK
De två nya färgerna är framtagna från två olika stilar.
Royal Blue går i linje med den tidlösa skärgårdsbilden med hav och himmel. Även äldre sjömansuniformer i djupblå med mässingdetaljer har varit en inspiration. Handtag i äkta läder med fästen i mässingsfinish förstärker det marina intrycker.

Dirty Pink har inspirerats av de senaste årens inredningstrender med smutsiga pasteller och koppar detaljer. Dirty Pink passar väldigt bra till grå och lite råa industriella inredningar. Tillsammans med det bruna läderhandtaget och fästen i kopparfinish smälter den in på ett enkelt sätt i moderna hem.

TRÅDLÖS ENKELHET
Med Bluetooth® 4.0 och aptX® låter Addon T10 användare att strömma sin musik trådlöst i hög kvalitet från alla enheter som har Bluetooth. Användare av iOS®, Android®, Windows Phone® och Mac/PC kan njuta av sin musik trådlöst på ett enkelt och roligt sätt. Ladda smidigt de flesta smartphones med USB kontakten på baksidan.

LJUDKVALITET FÖR PENGARNA
Audio Pros specialitet sedan 1978 är stort ljud från små högtalare. Våra ingenjörer har optimerat den akustiska designen för att återge en fantastisk dynamik, djup bas och ljudtryck i överflöd. Avancerad ljudteknologi och akustisk erfarenhet ger en högtalare med enkelt handhavande och massor av musikalisk njutning. Mycket ljud för pengarna helt enkelt.

Addon T10 i färgerna Royal Blue och Dirty Pink
Ca pris inkl moms 3200 kr. Finns tillgänglig hos utvalda återförsäljare under juli/augusti 2014.

SPECIFIKATIONER
Typ: Aktiv stereo högtalare med basreflex
Förstärkare: Digital Klass D förstärkare, 2 x 20W + 1 x 40W
DSP: Ja
Diskant: 2 x ¾” textil dome diskant
Woofer: 1 x 5 1/4 bas
Frekvensområde: 45- 22.000Hz
Delningsfrekvens: 2500Hz
Dimensioner HxBxD: 166 x 320 x 180 mm
Ingångar: Bluetooth standard V4.0 + EDR med aptX codec och 2 x Aux  (3,5mm + RCA)
Utgångar: RCA Sub Out och USB DC OUT /max 5V 1000mA

För mer information:

Steinar Arnason, steinar.arnason@audiopro.se
Mathias Pantzar, Presskontakt, mathias.pantzar@audiopro.se

AUDIO PRO AB är ett svenskt ljudföretag med djupa rötter i hifitraditionen. Audio Pro har designat, utvecklat och tillverkat högtalare sedan 1978 och exporterar idag till över 30 länder. Audio Pro lanserade på 70-talet en rad aktiva högtalare som med avancerad teknologi och hög ljudkvalité har blivit milstoplar i högtalarhistorien. Idag är Audio Pro ett starkt och innovativt företag som drivs av en utpräglad entreprenörsanda där aktiva högtalare återigen står i fokus, nu med trådlösa möjligheter.

AUDIO PRO AB är ett svenskt ljudföretag med djupa rötter i HiFi-traditionen. Audio Pro har designat, utvecklat och tillverkat högtalare sedan 1978 och exporterar idag till över 45 länder. Audio Pro lanserade på 70-talet en rad aktiva högtalare som med avancerad teknologi och hög ljudkvalité har blivit milstolpar i högtalarhistorien. Idag är Audio Pro ett starkt och innovativt företag som drivs av en utpräglad entreprenörsanda där aktiva högtalare återigen står i fokus, nu med trådlösa möjligheter.