2024-06-11 07:00Press release

Butiker med stort fokus på kundupplevelse

Audio Pro Business, Basic & MoreAudio Pro Business, Basic & More

Danska detaljhandelskedjan Basic & More, som säljer heminredning och husgeråd till ett mycket konkurrenskraftigt pris, fokuserar stort på kundupplevelsen i butik och har därför valt att installera högtalare från svenska Audio Pro i sina närmare 20 butiker.

"Vår företagsidé är att som återförsäljare kunna erbjuda den billigaste varan på marknaden, bland produkter inom heminredning, husgeråd och liknande”, säger Thomas Guldmann, COO på Basic & More. "Vi kan göra det genom att sälja restlager, varor från förra säsongen och produkter med små defekter. Detta gör att vårt sortiment varierar mycket över tid, men som kund får du därmed alltid din produkt till ett mycket fördelaktigt pris.

Audio Pro Business, Basic & More

”Även om priset är lågt är vårt mål inte att bara placera produkterna på måfå inne i butiken. Faktum är att vi lägger mycket kraft på att göra shoppingupplevelsen inne i butiken njutbar. Det gör vi genom att lägga mycket fokus på inredningen och genom att fokusera på både ljud och bild som en del av detta. Vår ’experience partner’, LCD, föreslog bildskärmar för att ta hand om den visuella aspekten av det, och ljudmässigt rekommenderade de att vi skulle använda högtalare från Audio Pro Business”, säger Thomas Guldmann.

Audio Pro Business, Basic & More

"Vi fokuserar mycket på ’store flow’, säger Thomas, det betyder att vi utformar butikerna för att leda kunden genom butiken längs en specifik väg vi har skapat för dem." Allt detta är en del av kundupplevelsen, och att arbeta med högtalare från Audio Pro är fantastiskt eftersom de kan integreras i det befintliga belysningssystemet. Du sätter dem helt enkelt i samma elektriska skenor som du använder till din belysningsarmatur. Detta innebär att du får en estetiskt mycket tilltalande look. "

Audio Pro Business, Basic & More

”Att det är enkelt att arbeta med Audio Pro Business högtalarsystem är tydligt. Vi samarbetar med två partners när vi installerar produkter som dessa, och normalt sett skulle de ställa många frågor vid den här typen av installationer, men vi får aldrig några frågor från dem om högtalarna från Audio Pro, högtalarna är nämligen så pass lätta att installera.” förklarar Thomas.

Jens Henriksen, CCO på Audio Pro, är mycket glad över att höra de goda recensionerna från Basic & More. ”Vi är mycket glada över att se att nya butikskedjor som Basic & More har förstått vikten av att skapa en trevlig shoppingupplevelse i butik. Och att använda musik som en del av denna upplevelse, får alltmer fokus av skickliga och framgångsrika återförsäljare som dem.



About Audio Pro

Audio Pro is a Swedish company with strong roots in the early HiFi industry. The company has designed, developed and manufactured speakers since 1978 and is today available in over 55 countries globally. Audio Pro launched in the 70’s a range of active speakers with advanced technology and high sound quality, that have become milestones in the history of speakers. Today Audio Pro is still a strong and innovative company, managed with high entrepreneurial spirit, and the active speakers have now been equipped with wireless, multiroom and smart voice-control features. Since 2012 the company have also entered the commercial segment with a range of products for retail and hospitality. The brand Audio Pro Business offers wireless speaker systems for stores, restaurants, hotels etc. In recent years, Audio Pro has increased its focus on more sustainable solutions, by e.g. prolonging the life span of its products.


Contacts

Maria Tullgren
Press Contact
Maria Tullgren
Jens Henriksen
Chief Sales & Marketing Officer
Jens Henriksen