2023-11-28 08:00Press release

Framgångsrikt kontorshotell satsar stort på tilltalande arbetsmiljö

Audio Pro Business, GenetorAudio Pro Business, Genetor

Den framgångsrika kontorshotellkedjan Genetor säger att nyckeln till deras framgång ligger i en satsning på extra bra arbetsmiljö och service. Bra ljud från Audio Pro Business är en del av detta koncept.

Hösten 2019 startade en tidigare IT-bolag ägare, Fredrik Sköld, upp sitt allra första kontorshotell i en gammal anrik lokal i Helsingborg, det gamla elverket. Han ville erbjuda ett lite annorlunda koncept med extra stort fokus på förstklassiga kontorsytor med en extra hög servicenivå. Fredrik hade, under sina många resor runt om i världen hämtat intryck från den miljö han möttes av på några riktigt fina hotell och ville applicera denna känsla och service på sitt eget kontorshotell. Sedan dess har bolaget hunnit växa med ytterligare 5 kontorshotell, och fler lär det bli.

Audio Pro Business, Genetor

Genetor har som strategi att placera hotellen på centrala adresser nära goda kommunikationer, ofta i nära anslutning till centralstationer och flygplatser. Man vill också att miljön ska kännas inspirerande och behaglig. En del av detta är en satsning på ett högtalarsystem i de gemensamma ytorna för att kunna spela musik som ger en känsla av loungemiljö och bidrar till trivseln. Rebecka Finné, Regionansvarig på Genetor i Malmö och Lund förklarar; ”Att mötas av skön bakgrundsmusik så fort man kliver in genom entrén är en viktig faktor för att direkt skapa känsla och stämning, tycker vi. Man får en lugn och välkomnande känsla i kroppen direkt på morgonen. Om musiken av någon anledning inte skulle vara igång, så känner man av det direkt. Som jämförelse har vi upplevt detta i vårt nya kontorshotell i Lund där montaget av ljud inte hade hunnit genomföras när hotellet öppnades. Det upplevdes som påtagligt tyst i lokalen, som om något saknades. Det blir onekligen mindre stelt och mer avslappnat med lite dov bakgrundsmusik.”

Audio Pro Business, Genetor

”I takt med att företaget växte och vi började öppna kontorshotell på allt fler platser kände vi att vi behövde en personlig kontakt som kunde komma med förslag på anpassade lösningar utifrån våra specifika behov,” förklarar Marie Willstrand, säljare och affärsutvecklare på Genetor. ”Audio Pro Business kunde tillhanda denna lösning. Vi får då ett välfungerande system som dessutom kan klickas på plats i befintliga elskenor, om sådana finns tillgängliga. Att systemet går att återanvända genom att man enkelt kan flytta på högtalaren och klicka den på plats igen i en annan placering, eller t o m i en annan lokal, tycker vi förstås är toppen. Det känns självklart alltid bra att använda en mer miljövänlig lösning, där man slipper dra extra kabel i onödan.”

Audio Pro Business, Genetor

Jens Henriksen, CCO på Audio Pro, kommenterar; ”Vi är glada att kunna tillhandahålla en lösning som fungerar utmärkt i deras fina miljöer. Vi är imponerade av att se hur deras koncept av att tillhandahålla förstklassiga kontorsmiljöer genererat sådan framgång. De öppnar nya kontorshotell titt som tätt, och kölistorna till dessa kontorsplatser tyder ju onekligen på att de har satsat rätt.