2024-03-05 08:00Press release

Golfanläggning i Spanien förhöjer gästupplevelsen med bra ljud

Audio Pro, GolfStar CambrilsAudio Pro, GolfStar Cambrils

Norra Europas största MCO, GolfStar, valde att installera trådlöst ljud från svenska högtalartillverkaren Audio Pro i sin nya golfanläggning i spanska Cambrils.

Att bakgrundsmusik ska vara ett naturligt inslag på golfbanan, är det kanske få som tänker sig. Men på GolfStars anläggning i spanska Cambrils, är detta just vad man tagit fasta på. Lagom till deras invigning i januari 2024, hade man installerat Audio Pro Business högtalarsystem i såväl klubbhuset samt ute på deras härliga uteterass. ”Allt för att se till att höja gästupplevelsen för våra medlemmar och gäster”, säger Stefan Brikell, VD för GolfStar Spain S.L.

Audio Pro, GolfStar Cambrils

GolfStar, med över 47.000 medlemmar, är norra Europas största MCO (Multi Course Owner and Operator) och driver totalt 20 golfbanor fördelade på 13 anläggningar, ett Indoor Center runt Storstockholm samt en anläggning i Spanien. När man öppnade sin anläggning strax utanför Barcelona var målet att skapa en atmosfär som får gästerna att känna sig avslappnade och gynna rekreation. ”Det blev succé direkt,” säger Stefan Brikell, ”För att citera en av våra medlemmar som spontant uttryckte; ”Är det en golfbana med en bar eller en bar med en golfbana? Det tolkar vi som fantastisk feedback och ligger helt i linje med vår vision om att skapa en härlig, avslappnad atmosfär och känsla på vår nya anläggning här i Cambrils” fortsätter Stefan.

Audio Pro, GolfStar Cambrils

Jens Henriksen, CCO på Audio Pro, kommenterar ”Jag spelar själv golf, och uppskattar en avslappnad stämning på de anläggningar jag besöker. Och ljud spelar självklart en stor roll i hur man uppfattar en miljö. Att GolfStar väljer att använda vårt system är vi förstås mycket glada över. Då vi kan erbjuda högtalare för såväl inomhus- som utomhusbruk, gör detta att vi kan möta deras behov i samtliga typer av miljöer.

Audio Pro, GolfStar Cambrils

”Jag är tacksam för den utomordentliga service och leverans i världsklass som Jens Henriksen och teamet på Audio Pro gav oss inför denna installation. Nu kan vi göra precis som Barry White sjöng en gång i tiden, dvs ”Let the music play”, avslutar Stefan med ett leende.