2021-03-30 08:06Press release

Högtalare i lyckans färg

Audio Pro T3+ LemonAudio Pro T3+ Lemon

Den svenska högtalarproducenten Audio Pro låter ännu en färgstark högtalare ta plats i sortimentet. Denna gång är det en knalligt gul T3+ som ser dagens ljus.

 

Färger är ett optiskt fenomen som har en djupare inverkan på oss än vad vi kanske tror. De kan påverka våra känslor undermedvetet mycket starkt, och många inredare använder sig av denna kunskap när de planerar inredning och väljer detaljer som ögonen ska vila på. Samtidigt påverkar förstås kultur, uppväxt och egna värderingar också hur man uppfattar färger, men visst är det spännande vilken effekt en liten färgklick kan göra? Gult har i många kulturer kallats lyckans färg, och uppfattas ofta som varm, positiv och ungdomlig. Samtidigt kan stora ytor av gult trötta ut, och uppfattas som irriterande. Men en liten intensiv klick av gult, som exempelvis en högtalare, uppfattar många som uppiggande och inspirerande.

 

Med denna kunskap i åtanke, har den svenska högtalartillverkaren Audio Pro, tagit fram en specialupplaga av sin populära blåtandshögtalare T3+ i just färgen gult. Man kallar nyansen ’Lemon’, och nog påminner den lilla högtalaren onekligen om ett fat av solkyssta citroner.

 

Jens Henriksen, CCO på Audio Pro förklarar; ”Vi ville ta fram en högtalare som kunde pigga upp tillvaron efter ett år som präglats starkt av pandemin. Och vad kan väl uppfattas mer positivt än knalligt gult?” Högtalaren som blivit ordentligt populär även i sina ordinarie färger, har ett batteri samt bluetooth anslutning som gör att den kan plockas med ut i trädgården eller på t ex en picknick. Och med 30 timmars batteritid, kan man ligga länge på stranden, med både ljud och ljus tillgängligt.

 

”Vi räknar med att den gula högtalaren kommer att vara en populär följeslagare till stranden i sommar, där den kommer att lysa i kapp med solen.” fortsätter Jens Henriksen. ”Det enda molnet på himlen kan möjligtvis vara att den endast kommer att säljas i begränsad upplaga, så de kunder som vill ta med sig en citrongul högtalare på stranden får lägga vantarna på sin dyrgrip redan under våren, skulle jag tro.”

 

”Vi hoppas att denna gula färgklick kan lysa upp tillvaron och vara ett tecken på att världen nu bör gå mot ljusare tider, både vädermässigt och pandemimässigt”, avslutar en förhoppningsfull Jens Henriksen.



About Audio Pro

Audio Pro is a Swedish company with strong roots in the early HiFi industry. The company has designed, developed and manufactured speakers since 1978 and is today available in over 55 countries globally. Audio Pro launched in the 70’s a range of active speakers with advanced technology and high sound quality, that have become milestones in the history of speakers. Today Audio Pro is still a strong and innovative company, managed with high entrepreneurial spirit, and the active speakers have now been equipped with wireless, multiroom and smart voice-control features. Since 2012 the company have also entered the commercial segment with a range of products for retail and hospitality. The brand Audio Pro Business offers wireless speaker systems for stores, restaurants, hotels etc. In recent years, Audio Pro has increased its focus on more sustainable solutions, by e.g. prolonging the life span of its products.

Contacts

Maria Tullgren
Press Contact
Maria Tullgren
Jens Henriksen
Chief Sales & Marketing Officer
Jens Henriksen