2022-10-06 10:43Press release

Högtalare i trafikljusets färger

Audio Pro T3+ Traffic light coloursAudio Pro T3+ Traffic light colours

I mitten av oktober relanseras 3 knalliga färger av Audio Pros omåttligt populära portabla högtalare T3+. Färgerna är som hämtade från ett trafikljus; rött, gult och grönt.

Svenska högtalartillverkaren Audio Pro har haft som devis att aldrig tillverka mer än en begränsad upplaga av högtalare när man släpper en ny specialfärg. Färgen ska finnas under en begränsad tid och inte produceras mer än en gång. Men vad gör man då när marknaden snabbt slukar alla exemplar och skriker efter fler? Jens Henriksen på Audio Pro skrattar när han förklarar; ”Vi är väl medvetna om att våra specialfärger brukar bli populära och ta slut snabbt, men vid några av de senaste lanseringarna, har efterfrågan varit extrem.” Produkterna var slutsålda redan innan de hade hunnit in på vårt lager. Många kunder blev utan.”

”Vi grunnade en stund på hur vi skulle hantera detta. Vi har ju egentligen bestämt oss för att en begränsad upplaga ska vara just begränsad. Men efter många påtryckningar från våra kunder, gav vi efter, och nu relanserar vi 3 av de mest populära färgerna igen; röd, gul och grön, vilka som av en händelse också råkar sammanfalla med trafikljusets färger.” berättar Jens Henriksen. De specifika nyanserna kallas coral, lemon och garden, så helt lika trafikljusets nyanser är de kanske inte, men nog är det en passande kombo. Högtalaren, som är en blåtandshögtalare är förvånansvärt kraftfull trots sin lilla storlek, och det kan antas vara orsaken till högtalarens popularitet under de senaste åren. Den är helt enkelt lagom stor att plocka med sig ut i trädgården, till stranden, fritidshuset eller var man nu vill bege sig.

Den korallröda högtalaren som kallas ’coral’ har hämtat inspiration från havets korallrev, och har en härligt varmröd nyans. Färgen har fått sitt namn efter de intensivt röda eller rosa/orange skelett av dyrbar korall man kan finna på tropiska havsbottnar. Koraller som genom historien använts för att tillverka smycken. Den gröna högtalaren som kallas ’garden’ är inspirerad av trädgårdens lummiga grönska, och gör sig fint i t ex ett vardagsrum med sober stil, kanske en lite murrigare inredning a la engelskt bibliotek med något mörkare träslag och klassiska Chesterfield soffor. Slutligen, den gula högtalaren med namnet ’lemon’ ska påminna betraktaren om en stor skål med knalligt gula citroner. En färg som utan tvekan piggar upp.

Om det blir färgen för start, stopp eller vänta som kommer att ta slut först denna gång, återstår att se. Klart är i alla fall att dessa trafikljusfärger dyker upp i handeln i mitten av oktober, och förhoppningsvis hinner hugade kunder få tag i sitt exemplar innan de tar slut igen.