2022-07-27 07:00Press release

Konstnär mixar lyxigt roséguld med sobert svart i nytt designsamarbete

Audio Pro T3+ Wargenbrant Audio Pro T3+ Wargenbrant

I mitten av juli lanseras en elegant skimrande högtalare som ett resultat av ett kreativt designprojekt mellan svenska högtalarutvecklaren Audio Pro och dito konstnären Andreas Wargenbrant.

 

Andreas Wargenbrant är en konstnär, entreprenör och mycket, mycket annat. Han hinner med mer på ett år än andra hinner med under en hel livstid. Andreas visioner driver honom till att prova nya vägar och metoder som ingen annan vågat prova. Detta gör honom till en utmärkt konstnär som gärna tänker utanför boxen. Bland hans konstverk hittar man förgyllda dalahästar, dollarsedlar i patinerad brons, sönderklippt platinakort marinerat i rödvin och mycket annat.

 

Denna skaparlust har gjort att han nu även ingått ett samarbete med svenska högtalartillverkaren Audio Pro, som låtit honom designa en egen version av deras populära blåtandshögtalare T3+. Resultatet har blivit en sobert svart högtalare med lyxigt roséguldsfärgade galler över diskant- och baselementen. På högtalarens vänstra sida finns en skylt i råborstad metall med ett stort ’W’ för Wargenbrant placerad på den råa ytan av matt svart. Denna mer industriella look ger en fin kontrast mot roséguldets glimrande yta. Jens Henriksen, CCO på Audio Pro kommenterar; ”Vi blev mycket glada när vi fick klartecken från Wargenbrant att han var villig att ta sig an detta projekt. Och resultatet måste jag säga att vi blev mer än nöjda med. Det känns som en design som speglar Andreas skapande perfekt. En känsla av lyx och elegans.”

 

Andreas Wargenbrant kommenterar samarbetet; ”Det kändes naturligt att göra ett samarbete med Audio Pro, då de har fantastiska produkter av hög kvalitet. Det är nämligen så jag arbetar i mitt konstnärsskap också; jag arbetar alltid med bra material och vill aldrig tulla på kvaliteten.” Som svar på frågan kring färgval och material, förtydligar Andreas; ”När man ser Audio Pros produkter får man en känsla av lyx, och detta ville jag förmedla med mina färgval av lyxigt roséguld och sobert svart. ’Less is more’, helt enkelt.”

 

Precis som med Audio Pros samtliga designprojekt, finns denna version av T3+ endast i en begränsad upplaga. Upplagan är dessutom denna gång producerad i numrerade exemplar, högtalarens unika nummer finner man på metallskylten på sidan. Att högtalarna skulle kunna bli framtida samlarobjekt, vågar inte Jens Henriksen uttala sig om, men med tanke på Andreas Wargenbrants ökade popularitet, hans konst når ändra till Caesar’s Palace i Las Vegas, vore det inte omöjligt att dessa lyxiga högtalare kan bli några eftertraktade dyrgripar i framtiden.



About Audio Pro

Audio Pro is a Swedish company with strong roots in the early HiFi industry. The company has designed, developed and manufactured speakers since 1978 and is today available in over 55 countries globally. Audio Pro launched in the 70’s a range of active speakers with advanced technology and high sound quality, that have become milestones in the history of speakers. Today Audio Pro is still a strong and innovative company, managed with high entrepreneurial spirit, and the active speakers have now been equipped with wireless, multiroom and smart voice-control features. Since 2012 the company have also entered the commercial segment with a range of products for retail and hospitality. The brand Audio Pro Business offers wireless speaker systems for stores, restaurants, hotels etc. In recent years, Audio Pro has increased its focus on more sustainable solutions, by e.g. prolonging the life span of its products.


Contacts

Maria Tullgren
Press Contact
Maria Tullgren
Jens Henriksen
Chief Sales & Marketing Officer
Jens Henriksen