Den nya A-serien av Audio Pros nya högtalare ur W-generationen är nu på väg ut i butiker hos återförsäljare i Europa och Asien. Denna tredje generationens högtalare utlovar ännu bättre ljud, en ny app och förfinad design.
I början av september lanserade den svenska högtalartillverkaren Audio Pro sin nya W-generation högtalare. Högtalare med ett förbättrat ljud, en ny app och en förfinad design. Nu anländer de första modellerna av den nya generationen, A-serien, till återförsäljare.
I den första leveransen dyker A10 MkII W, A15 W, A28 W, A38 W och A48 W upp. A10 MkII W är en liten cylinderformad högtalare som passar väl för det lite mindre rummet, även om den spelar högre än vad man kan tro när man ser den. A15 W är en bärbar, batteridriven högtalare som är perfekt att ta med sig ut i trädgården. Den är till och med skyddad mot lätt regn.
Stereoparen A28 W, A38 W och A48 W, som samtliga är utvecklade för att utgöra det ultimata hemmabiosystemet, ger dig en komplett lösning för såväl TV-tittande som musiklyssning. De olika alternativen låter dig välja mellan den mindre A28 W som är avsedd för att placeras på en hylla, eller om du föredrar ett golvstående alternativs som A38 W eller kanske den ännu större A48 W, med tillräcklig kraft så det räcker och blir över.
A-serien finns tillgänglig hos återförsäljare i början av oktober, och rekommenderade cirkapriser är:
A10 MkII W 2.500:- SEK
A15 W 4.000:- SEK
A28 W 6.000:- SEK
A38 W 9.000:- SEK
A48 W 12.000:- SEK
Audio Pro is a Swedish company with strong roots in the early HiFi industry. The company has designed, developed and manufactured speakers since 1978 and is today available in over 55 countries globally. Audio Pro launched in the 70’s a range of active speakers with advanced technology and high sound quality, that have become milestones in the history of speakers. Today Audio Pro is still a strong and innovative company, managed with high entrepreneurial spirit, and the active speakers have now been equipped with wireless, multiroom and smart voice-control features. Since 2012 the company have also entered the commercial segment with a range of products for retail and hospitality. The brand Audio Pro Business offers wireless speaker systems for stores, restaurants, hotels etc. In recent years, Audio Pro has increased its focus on more sustainable solutions, by e.g. prolonging the life span of its products.