2022-04-19 07:00Press release

Populära soundbar-utmanare vässas till ytterligare

Audio Pro A38Audio Pro A38

Svenska högtalartillverkaren Audio Pro lanserar A28 och A38, en relansering av två tidigare mycket populära soundbar-utmanare, som nu vässats ytterligare genom att erbjuda tre multirumslösningar i en, dvs AirPlay 2, Google Cast samt Audio Pros eget multirumssystem.

 

I takt med att svenska Audio Pro genomför en omfattande förändring av samtliga av sina multirumsprodukter genom att inkludera AirPlay 2 samt Google Cast som extra alternativ till sitt eget multirumssystem, har nu turen kommit till de omåttligt populära TV-ljudshögtalarna A26 och A36. Dessa lanseras nu i en uppdaterad version vid namn A28 och A38. Samtidigt har ljudet förbättrats ytterligare, dels tack vare ett nytt ljudchip som ger ett bättre streamingljud, men företaget har även passat på att finjustera prestandan som har gjort att redan bra högtalare nu blivit ännu bättre.

 

Jens Henriksen, CCO på Audio Pro förklarar; Vårt hemmabiosystem som fått smeknamnet ”soundbar-killers” har under åren blivit mycket populära. Stereoljudet som dessa kan erbjuda är något du inte kan åstadkomma med en soundbar. Att de dessutom fungerar utmärkt som en del i ett multirumssystem för musik, gjorde att det kändes naturligt att låta dem få finnas kvar i sortimentet, och därmed blev det en självklarhet att utrusta även A28 och A38 med tre multirumslösningar i en, i likhet med våra övriga multirumshögtalare.” Båda högtalare har även Spotify Connect och Bluetooth inbyggt.

 

A28 är den mindre modellen av syskonen, som lämpar sig väl för hyllplan, TV-bänkar och andra ställen, där en mindre högtalare är att föredra. Att även ljudet skulle vara litet, är dock inget som verkar vara fallet. Tvärtom verkar Audio Pros gamla koncept ”mycket ljud i liten låda” vara en sanning som fortfarande gäller. ”När utrymmet tillåter är dock A38 ett stereopar som levererar vad du behöver och lite till”, lovar Jens Henriksen. Dessa golvhögtalare som, precis som sina syskon, erbjuder ARC anslutning till TV:n kan få hemmabioupplevelsen att lyfta till nya höjder. ”Kapaciteten som A38 erbjuder fungerar lika bra som ljudanläggning som till TV-ljud, vilket gör att du som konsument inte behöver ha en lösning för TV:n och en annan för musiklyssning, högtalarna lämpar sig nämligen lika väl i båda sammanhang.”

 

Konsumenter som vill ha en djupare bas kan även hitta subwoofers i Audio Pros sortiment som kompletterar dessa högtalare perfekt, både A28 och A38 har subutgång. A28 kan även kompletteras med väggfästen, om en sådan placering önskas. ”Vår filosofi att erbjuda konsumenterna valfrihet kring utseende och storlek anpassat efter rummets volym och estetik, innebär också att vi vill kunna erbjuda motsvarande valfrihet kring placering. Vill man placera en högtalare på vägg eller i tak, så ska vi ha en produkt anpassad för detta, och A28 fungerar fint att sätta på väggen.

 

De nya, uppdaterade högtalarna dyker upp i sortimentet under april månad, och erbjuds i två färger; vitt och svart.

 

 



About Audio Pro

Audio Pro is a Swedish company with strong roots in the early HiFi industry. The company has designed, developed and manufactured speakers since 1978 and is today available in over 55 countries globally. Audio Pro launched in the 70’s a range of active speakers with advanced technology and high sound quality, that have become milestones in the history of speakers. Today Audio Pro is still a strong and innovative company, managed with high entrepreneurial spirit, and the active speakers have now been equipped with wireless, multiroom and smart voice-control features. Since 2012 the company have also entered the commercial segment with a range of products for retail and hospitality. The brand Audio Pro Business offers wireless speaker systems for stores, restaurants, hotels etc. In recent years, Audio Pro has increased its focus on more sustainable solutions, by e.g. prolonging the life span of its products.


Contacts

Maria Tullgren
Press Contact
Maria Tullgren
Jens Henriksen
Chief Sales & Marketing Officer
Jens Henriksen