2020-07-08 12:39Press release

Prisvinnande ljud i ännu bättre version

Audio Pro T3+ RAWAudio Pro T3+ RAW

Varför ska man förbli nöjd med en högtalare som redan har vunnit åtskilliga utmärkelser? Varför inte förbättra den ytterligare? Detta är vad Audio Pro bestämde sig för att göra genom att lansera den nya Addon T3+. Redan 2015 lanserade företaget en blåtandshögtalare som döptes till Addon T3. Högtalaren visade sig bli en stor succé. Den bärbara, batteridrivna högtalaren, vann flera utmärkelser under de kommande åren, bland annat What HiFi, årets produkt 2015, 2016 och 2017.

Audio Pro’s ursprungliga tanke var att låta produkten försvinna ur sortimentet 2019, och lägga all fokus på multirumprodukter. Dock, marknaden var av en annan åsikt, det fanns fortfarande en stor efterfrågan på renodlade blåtandsprodukter. Efter påtryckningar från åtskilliga marknader runt om i världen, bestämde sig företaget för att möta upp efterfrågan. Jens Henriksen, CCO på Audio Pro, bekräftar; ”Vi visste att vi hade en mycket populär produkt redan, men vi satte ändå målsättningen att förbättra högtalaren ännu lite mer innan denna lansering.”

Produktutvecklingsavdelningen i Helsingborg lyckades förbättra ljudbilden ytterligare genom att finjustera DSP inställningarna och optimera basen, genom att skapa en ny basport. Den prisbelönta högtalaren blev härmed ännu mer konkurrenskraftig. Och att behålla den extra långa batteritiden på upp till 30 timmar på medelvolym, kommer förstås att uppskattas av kunderna. ”Vi döpte produkten till Addon T3+ för att markera att det är samma vinnande koncept som tidigare, bara ännu lite bättre”, säger Jens Henriksen.

Förutom de mer traditionella färgerna som svart och grå, bestämde företaget sig för att även erbjuda högtalaren i ett något ovanligt ytskikt i en begränsad upplaga. Färgen ”RAW” antyder en rå yta som låter den naturliga träfärgen synas, utan att man döljer denna i målarfärg. Jens Henriksen förklarar; ”De senaste åren har vårt företag i ökande grad börjat fokusera på miljöfrågor, och det kändes därför naturligt att försöka skapa en högtalare som inte täcks av flera lager av färg. Detta kreativa experiment, visade sig dessutom få ett estetiskt mycket tilltalande utseende, därför bestämde vi oss för att göra en testlansering av denna färg. Därav den begränsade upplagan.”

Denna bärbara, batteridrivna högtalare kommer att finnas tillgänglig i butik i mitten av juli. Det kommer att bli intressant att se om denna Addon T3+ kommer att få motta lika positiva reaktioner som dess tidigare syskon. Men det ser onekligen lovande ut.

Audio Pro is a Swedish company with strong roots in the early HiFi industry. The company has designed, developed and manufactured speakers since 1978 and is today available in over 55 countries globally. Audio Pro launched in the 70’s a range of active speakers with advanced technology and high sound quality, that have become milestones in the history of speakers. Today Audio Pro is still a strong and innovative company, managed with high entrepreneurial spirit, and the active speakers have now been equipped with wireless, multiroom and smart voice-control features. Since 2012 the company have also entered the commercial segment with a range of products for retail and hospitality. The brand Audio Pro Business offers wireless speaker systems for stores, restaurants, hotels etc.