2022-01-18 08:00Press release

Sobra färger på ljudet.

Audio Pro, C10 MkII sage green and sand 1Audio Pro, C10 MkII sage green and sand 1

I mitten av januari släpper svenska högtalardesignern Audio Pro två nya färger i begränsad upplaga av den prisbelönta högtalaren C10 MkII. Färgerna kallas Sage Green och Sand.

 

Hemmet som ska fungera som en plats för både aktivitet och återhämtning, har under pandemin i allt större utsträckning även fått möta ett behov av att fungera som en plats för mindfulness. För detta krävs ett harmoniskt och vilsamt hem, och ett sätt att åstadkomma detta på är att inredningsmässigt jobba med neutrala färgtoner vilket därför har blivit en del av rådande inredningstrender för våra hem.

 

Audio Pro har i sin strävan att följa dessa trender, tagit fram en ny färgkollektion för sin populära högtalare C10 MkII. Båda färger tillhör den mer dämpade färgskalan med känslan av pudriga pasteller eller bleka toner hämtade från naturen. Den sandfärgade högtalaren, som kallas just ’sand’ följer den rådande beiga trenden, och leder lätt tankarna till den industriella inredningstrenden som gärna använder sig av rå ”betonglook”.

 

Torkade salviablad har fått inspirera färgen och namnet på den andra högtalaren, som kallas ’sage green’. Denna grågröna nyans för tankarna onekligen till torkade kryddblad, och fungerar fint tillsammans med bleka toner av ljusgul, ljusgrå och blekrosa, men gör sig också mycket bra som kontrast till mer lysande färger som violett och guld för att framhäva dessa färgers mer vågade uttryck.

 

C10 MkII är en kraftfull högtalare, trots sin storlek, och fyller lätt ett vardagsrum med favoritmusiken. Jens Henriksen, CCO på Audio Pro förklarar; ”Vår C10 är en mycket populär högtalare och har vunnit många priser genom åren, och nu när vi släppte nya versionen C10 MkII för ett knappt år sedan, har modellen blivit om möjligt ännu mer populär, då den erbjuder 3 olika multirum system såväl AirPlay 2 och Google Cast, som vårt eget Audio Pro multirum. Och visst är det kul att vi då även kan kittla det visuella sinnet genom att erbjuda lite annorlunda färger på högtalaren.” Till skillnad mot sina syskon i svart, grått och vitt, så har dessa två färgnyanser även två andra estetiska förändringar; istället för tygfront syns diskanten och basen tydligt, och på toppen är ett handtag i läder placerat.

 

”Vår önskan om att låta högtalaren bli en del av inredningen, gör att vi försöker erbjuda många olika typer av design, och därmed förstås även många olika färger, för att på så vis låta konsumenten välja det utseende som passar bäst i sitt hem. Vi märker att det finns ett stort intresse för våra begränsade upplagor av vad som ofta skulle klassas som udda färger. Många kunder verkar tycka att det är bra att kunna välja en högtalare i en annan färg än enbart svart eller grå. Och vi kan bara hålla med.”

 



About Audio Pro

Audio Pro is a Swedish company with strong roots in the early HiFi industry. The company has designed, developed and manufactured speakers since 1978 and is today available in over 55 countries globally. Audio Pro launched in the 70’s a range of active speakers with advanced technology and high sound quality, that have become milestones in the history of speakers. Today Audio Pro is still a strong and innovative company, managed with high entrepreneurial spirit, and the active speakers have now been equipped with wireless, multiroom and smart voice-control features. Since 2012 the company have also entered the commercial segment with a range of products for retail and hospitality. The brand Audio Pro Business offers wireless speaker systems for stores, restaurants, hotels etc. In recent years, Audio Pro has increased its focus on more sustainable solutions, by e.g. prolonging the life span of its products.


Contacts

Maria Tullgren
Press Contact
Maria Tullgren
Jens Henriksen
Chief Sales & Marketing Officer
Jens Henriksen