2017-03-17 09:30Press release

TRÅDLÖS HÖGTALARE MED TRYCK - NY HÖGTALARE FRÅN SVENSKA AUDIO PRO REDAN TESTVINNARE

null

ADDON T5 är mellanbarnet i i Audio Pros prisbelönta Addon serie med välljudande och strikt skandinaviskt formgivna trådlösa högtalare. Lilla portabla T3 och den större T10 är redan prisbelönta för sitt fantastiska ljud. Med ett enkelt handhavande och ljudegenskaper som överraskar de mest inbitna hifi-entusiaster sätter T5 en helt egen standard vad gäller kompakt trådlöst ljud.

Liten, men med ett grymt ljud, och med en tidlös design gör Addon T5 till en naturlig del i det dagligt musiklyssnande. Den välrenommerade engelska tidningen What HiFi? gav den full pott i sitt första test.

Äkta material. Inga genvägar.
Modernt formgiven men samtidigt ett drag av det förflutna. En till synes enkel högtalare som är mycket lätt att placera i ett hem. Med ett handtag i äkta läder och metalldetaljer i solid aluminium. Materialval och enkel kvalitet är något vi lägger stor vikt vid. Addon T5 är inget undantag. Det ska kännas kvalitet lika mycket som det låter kvalitet.

”Addon T5 ansluter till vår framgångsrika Addon serie i storleken mittemellan T3 och T10. Nu är vår serie av kompakta stereohögtalare i den uppskattade designen komplett. Även om T5 är liten så har våra krav på ljudkvalitet varit höga, ljudet ska inte bara höras, det måste kännas också, säger VD Stefan Pantzar”

Trådlöst med Bluetooth 4.0
Om du alltid sträva efter att leverera förstklassig ljud, trådlösa anslutningar måste vara första klass också. Addon trådlösa högtalare använder den senaste Bluetooth® 4.0 standarden för bästa ljudkvalitet och transmission. Du kan spela upp musik trådlöst från alla Bluetooth-enheter; iOS®, Android®, Windows Phone® och Mac / PC.

•  Bärhandtag i äkta läder.
  • Kabinett i trå, sober mattlack.
  • Metalldetaljer i massiv aluminium.

Pris och tillgänglighet
Addon T5 finns tillgänglig nu hos återförsäljare och på audiopro.com
Rekommenderat cirkapris: 1.995 SEK (inkl. moms)
Färger: Coal Black, Arctic White, Storm Grey, Dusty Pink, och Warm Orange.

Specifikationer:
Typ: Aktiv trådlös stereo högtalare
Förstärkare: Digital Klass D förstärkare, 2 x 8W + 25W
DSP: Ja
Diskant: 2 x ¾” textil dome diskant
Woofer: 4” bas
Frekvensområde: 50 - 20.000Hz
Delningsfrekvens: 3.800Hz
Dimensioner HxBxD: 130 x 250 x 150 mm
Ingångar: Bluetooth standard 4.0 och Aux In 3,5mm stereo
Utgångar: USB för smartphoneladdning. DC OUT/max 5V 1000mA.
Vinklad för att minska tidiga ljudreflexer i ytor.

AUDIO PRO AB är ett svenskt ljudföretag med djupa rötter i hifitraditionen. Audio Pro har designat, utvecklat och tillverkat högtalare sedan 1978 och exporterar idag till över 30 länder. Audio Pro lanserade på 70-talet en rad aktiva högtalare som med avancerad teknologi och hög ljudkvalité har blivit milstoplar i högtalarhistorien. Idag är Audio Pro ett starkt och innovativt företag som drivs av en utpräglad entreprenörsanda där aktiva högtalare återigen står i fokus, nu med trådlösa möjligheter.

www.audiopro.se för mer information

AUDIO PRO AB är ett svenskt ljudföretag med djupa rötter i HiFi-traditionen. Audio Pro har designat, utvecklat och tillverkat högtalare sedan 1978 och exporterar idag till över 45 länder. Audio Pro lanserade på 70-talet en rad aktiva högtalare som med avancerad teknologi och hög ljudkvalité har blivit milstolpar i högtalarhistorien. Idag är Audio Pro ett starkt och innovativt företag som drivs av en utpräglad entreprenörsanda där aktiva högtalare återigen står i fokus, nu med trådlösa möjligheter.