2021-09-28 07:07Press release

Visuell kommunikation för både ögon och öron

Audio Pro speakers at Deep StudiosAudio Pro speakers at Deep Studios

Den visuella kommunikationsbyrån Deep Studios har satsat på bra ljud även i sin arbetsmiljö och därför utrustat sina lokaler med högtalare från Audio Pro.

 

I några mycket unika och vackra kontorslokaler i en gammal spritfabrik i Ödåkra, hittar man den visuella kommunikationsbyrån Deep Studios. En byrå som producerat film åt många välkända företag och organisationer under drygt 10 år. För Deep Studios är upplevelsen av ett mäktigt ljud ytterst central i deras verksamhet. Både ljud och bild ska samverka till en intresseväckande film, som på bästa sätt ska fånga den avsedda målgruppen. ”Vi jobbar med så många sinnen som möjligt i våra filmer. Vi måste involvera både ljud och bild, gärna med påtagliga ljudeffekter, annars blir det lätt platt. Ljud förstärker det visuella intrycket”, slår Filip Krantz, CEO på Deep Studios, fast.

 

Att ljud är en central del i all filmproduktion och dess slutprodukt, låter tämligen självklart, men att ljudet spelar roll även i arbetsmiljön är kanske inte lika självklart, men Filip Krantz är förste man att skriva under på detta; ”Vår arbetsmiljö påverkas absolut positivt av tillgången till musik. Vi har valt högtalare från Audio Pro, inte enbart för att ljudkvaliteten är bra och att de är snygga designmässigt, utan för möjligheten att bygga ihop ett multirumsystem som gör att vi kan lyssna på samma musik i flera rum samtidigt, vilket gör att du kan förflytta dig runt i lokalen utan att musiken försvinner eller ändras mellan olika rum. Samtidigt har vi förstås möjligheten att separat spela annan musik i valfritt rum om så önskas. Vår personal styr enkelt själva via en app i sin telefon vad som ska spelas och var.”

 

”Att satsa på högtalare som levererar hög kvalitet på ljudet är förstås viktigt även i vår verksamhet, exempelvis när vi i vårt konferensrum ska spela upp en nyproducerad film för våra kunder. Här har vi satsat på Audio Pros A36, vilka i kombination med subwoofern SW-10 skapar bra tryck på ljudet från filmen.” Hos Deep hittar man högtalare såväl i taket som ståendes på bord och golv. Att kunna fästa högtalarna i befintliga elskenor i taket, som för övrigt används för belysningsarmatur är smidigt, tycker Filip. Då plockar man elen direkt från skenan, och den trådlösa ljudanslutningen gör att man kan klicka fast dessa högtalare var man vill i taket så länge det finns en skena tillgänglig.

 

Jens Henriksen, CCO på Audio Pro är mycket nöjd med att företagets produkter finns monterade i studion hos Deep. ”Det är ett roligt sammanhang att få synas i. I synnerhet som Deep Studios har en verksamhet som är så synonymt förknippad med sinnesintryck av såväl ljud som bild. Och att få figurera hos ett företag som har så höga krav på ljudskapande är förstås en merit hos oss.”



About Audio Pro

Audio Pro is a Swedish company with strong roots in the early HiFi industry. The company has designed, developed and manufactured speakers since 1978 and is today available in over 55 countries globally. Audio Pro launched in the 70’s a range of active speakers with advanced technology and high sound quality, that have become milestones in the history of speakers. Today Audio Pro is still a strong and innovative company, managed with high entrepreneurial spirit, and the active speakers have now been equipped with wireless, multiroom and smart voice-control features. Since 2012 the company have also entered the commercial segment with a range of products for retail and hospitality. The brand Audio Pro Business offers wireless speaker systems for stores, restaurants, hotels etc. In recent years, Audio Pro has increased its focus on more sustainable solutions, by e.g. prolonging the life span of its products.

Contacts

Maria Tullgren
Press Contact
Maria Tullgren
Jens Henriksen
Chief Sales & Marketing Officer
Jens Henriksen