2020-10-13 14:07Press release

Glasklart ljudval för Orangeriet

Orangeriet, Audio Pro BusinessOrangeriet, Audio Pro Business

Strax utanför Ängelholm hittar man en restaurang med ett lite annorlunda koncept. Både byggnaden och verksamheten sticker ut i jämförelse med övriga matställen på marknaden. Den glasbeklädda tak och fasadlösningen, gör att dagsljuset fullkomligt flödar in i lokalerna, vilket ger ett ljus som på bästa sätt återger färger på både mat och inredning.  Att komplettera detta fantastiska ljusinsläpp med ett lika fantastiskt ljud, verkar vara en medveten tanke bakom ägarnas beslut.

 

När Jonas Nyberg, ägare av Orangeriet, kontaktade den svenska högtalartillverkaren Audio Pro var det initialt för att han hade en tanke om en större högtalare från sortimentet ägnat för hemmamiljö. Jonas förklarar; ”Jag kände inte till att Audio Pro även hade ett specifikt sortiment avsett för just restauranger, butiker och liknande. Men jag blev ganska snabbt lotsad till en annan lösning än vad jag först hade tänkt mig.” Jens Henriksen, på Audio Pro förtydligar; ”Fortfarande är det så att kunder oftast känner till oss sedan lång tid tillbaka just på grund av våra konsumentprodukter. Att vi nu kan erbjuda produkter anpassade explicit för kommersiella fastigheter, är det fortfarande få som känner till. Men vi börjar se en förändring på den fronten.”

 

På Orangeriet sitter nu högtalare monterade både utomhus och inne i lokalen. Utehögtalarna är anpassade för att tåla vatten från regn, vilket gör att personalen inte behöver komma ihåg att snabbt flytta in och ut högtalarna i takt med att vädret förändras. Utan kan lugnt låta högtalarna spela på, oavsett väder. Inomhus skapar högtalarna en loungekänsla, med behaglig bakgrundsmusik, vilket fortfarande tillåter ett samtal runt bordet. Jens Nyberg avslutar; ”Vi är kanonnöjda med resultatet och kommer absolut att kunna rekommendera denna ljudlösning för liknande verksamheter som önskar bra ljud i lokalen.”



About Audio Pro

Audio Pro is a Swedish company with strong roots in the early HiFi industry. The company has designed, developed and manufactured speakers since 1978 and is today available in over 55 countries globally. Audio Pro launched in the 70’s a range of active speakers with advanced technology and high sound quality, that have become milestones in the history of speakers. Today Audio Pro is still a strong and innovative company, managed with high entrepreneurial spirit, and the active speakers have now been equipped with wireless, multiroom and smart voice-control features. Since 2012 the company have also entered the commercial segment with a range of products for retail and hospitality. The brand Audio Pro Business offers wireless speaker systems for stores, restaurants, hotels etc. In recent years, Audio Pro has increased its focus on more sustainable solutions, by e.g. prolonging the life span of its products.


Contacts

Maria Tullgren
Press Contact
Maria Tullgren
Jens Henriksen
Chief Sales & Marketing Officer
Jens Henriksen