2024-08-27 07:00Press release

Magnifika bakverk serveras tillsammans med superbt ljud

Audio Pro, Palma BreadAudio Pro, Palma Bread

I Palma Breads bagerier på Mallorca serveras en helhetsupplevelse som tilltalar samtliga sinnen; premiumbröd i en premiummiljö, ackompanjerat av premiumljud från högtalartillverkaren Audio Pro.

På vackra Mallorca i västra medelhavet kan man finna tre unika hantverksbagerier som serverar svenska bröd och bakverk till förtjusta ö-bor och turister. Bagerierna är unika i den bemärkelsen att de serverar högkvalitetsbröd enligt svenska recept, som tidigare inte gått att finna på den spanska marknaden. Bröden är bakade med surdeg och endast av de allra bästa råvarorna.

Audio Pro, Palma Bread

Jeff Carling, ägare till Palma Bread, berättar; ”När vi startade vårt bageri 2019, hade vi konstaterat att det saknades gott bröd i Spanien, och vi ville därför prova att öppna ett bageri enligt svenskt koncept med riktigt gott bröd och bakverk. Det var viktigt att allt skulle vara bakat av högkvalitativa produkter och av de bästa råvarorna. Och vi ville dessutom att dessa skulle erbjudas i en vacker och inbjudande miljö. Vi anlitade därför ett inredningsföretag från Stockholm, Visual Motor, för att hjälpa oss med att designa en miljö som skulle ge våra kunder rätt känsla när de besöker oss.”

”I briefen till inredningsföretaget klargjorde vi att det var viktigt med musik som en av komponenterna i denna inbjudande miljö. Visual Motor föreslog att vi skulle använda oss av Audio Pro Business högtalare som kan monteras i taket i samma elskenor som man använder för att ansluta belysningsarmaturen”, förklarar Jeff Carling. ”Om man ska vara ärlig så vill man ju varken se högtalare eller kablar, utan man vill bara ha skönt ljud. Och dessa högtalare måste jag säga spelar riktigt bra för att vara så pass små. Och det är ju skönt att slippa se någon ful kabeldragning. Den optimala högtalaren är ju en högtalare som spelar fylligt ljud utan att ta någon plats.”

Audio Pro, Palma Bread

Vår satsning gick riktigt bra, och nu har vi hunnit öppna ett tredje bageri på Mallorca, och i samtliga av våra bagerier, såväl i cafédel som brödbutik finner man högtalare från Audio Pro. Jens Henriksen, CCO på Audio Pro, kommenterar: ”Vi är förstås mycket nöjda med att få finnas med på ett hörn hos Palma Bread. Vi känner väl till att bageriet har anlitat några av världens bästa bagare för att utveckla sitt koncept och baka sina fantastiska bröd och bakverk, och det är förstås smickrande att få finnas med i ett sådant sammanhang.”

Jeff Carling avslutar: ”Personligen tycker jag att det är jätteviktigt med bakgrundsmusik för att skapa en stämning i en butik eller café. Men lika viktigt som att kunden får en positiv upplevelse vid sitt besök, tycker vi att det är viktigt att personalen trivs, och här bidrar musiken onekligen.” Man kan konstatera att samtliga sinnen får sitt vid ett besök på Palma Bread.