2022-06-22 07:00Press release

Sommarkänsla med högtalare i havets färg

Audio Pro, T3+ AquaAudio Pro, T3+ Aqua

I slutet av juni lanserar svenska högtalartillverkaren Audio Pro sin populära T3+ högtalare i en begränsad färgupplaga i en grönblå nyans som är döpt till Aqua.

Nu när vi får börja resa igen efter en lång pandemi i bagaget, drömmer säkert många efter en semesterresa till exotiska stränder med kritvit sand och turkosblått hav. Svenska Audio Pro lanserar i dagarna en högtalare i just denna grönblåa nyans likt ett böljande hav. Den grönblåa högtalaren som fått namnet ’Aqua’ är i grunden företagets redan ytterst populära högtalare T3+, en blåtandshögtalare med ett mycket kraftfullt batteri. En högtalare som man med fördel kan plocka med sig ut i trädgården, ut på picknick eller med på stranden, utan att behöva bry sig om var man ska koppla in strömsladden.

Att lansera högtalare i färger som ordentligt avviker från gängse normer kring standardfärger på högtalare, som svart och grå, är något som Audio Pro numera kommit att bli välkända för. Företagets tanke är att man vid sidan av ordinarie sortiments kulörer ska kunna erbjuda limiterade editioner i mindre upplagor av lite udda färger. Och företaget har fått mycket god respons på sina tämligen vågade lanseringar av dessa exempelvis knallgula, signalröda eller murrigt gröna nyanser. Varje gång har högtalaren tillverkats i en begränsad, mindre upplaga, och på senaste tiden har efterfrågan vida överstigit utbudet. Den har alltså sålt slut långt före beräknat datum.

Jens Henriksen, CCO på Audio Pro förklarar; ”Vi har fått ytterst positiv feedback på våra begränsade färgupplagor. Efterfrågan har varit enorm i så gott som alla nyanser. Nu lanserar vi en högtalare i en färg som efterfrågats under längre tid av våra kunder. Och det känns helt rätt att lansera denna turkosgröna högtalare så här lagom till sommarsemestern. Den för tankarna onekligen till sol, strand och grönblått hav. Stark sommarkänsla helt enkelt.”

Huruvida T3+ Aqua kommer att associera tankarna till vatten och hav, eller om den grönblåa nyansen för tankarna till halvädelstenen turkos eller kanske bara skapar en känsla av lugn och harmoni som dessa grönblåa kulörer tenderar att göra, är förmodligen högst individuellt. Men oavsett kommer högtalaren leverera mycket ljud ur en tämligen liten låda. Något som vid det här laget börjat att bli synonymt med Audio Pros högtalare.