2020-03-03 16:06Press release

​Nytt samarbete mellan Audio-Technica och Audio Pro Business

null

Ett nytt partnerskap mellan högtalarutvecklaren Audio Pro Business och distributören Audio-Technica har annonserats. Den 1 mars 2020, startar företagen sin gemensamma resa för att förse Storbritannien, Irland, Frankrike och Spanien med trådlösa högtalarsystem för den kommersiella marknaden. Audio-Technica, med över 50 års erfarenhet inom audio, kommer tillsammans med Audio Pro, med dryga 40 års erfarenhet inom samma område, skapa en perfekt kombination för att erbjuda detaljhandel samt hotell- och restaurangbranschen högtalare för butiker, kontor, restauranger, hotell etc.

Jens Henriksen, CCO at Audio Pro, lovordar det nya samarbetet; ”Vi är mycket glada för att få ansluta oss till Audio-Technicas utbud av premium varumärken. Audio-Technica har en gedigen erfarenhet inom branschen, och är en partner som vi gärna samarbetar med. Våra produkter kommer att erbjuda marknaden en produktlösning som är väl anpassad för denna marknad. Ett system av produkter, vilka innebär bekvämlighet, i form av flexibilitet, enkelt montage och hög produktprestanda, som våra kunder kommer att uppskatta. Vår produkt är unik genom att kunna erbjuda en trådlös lösning som arbetar på en frekvens med mindre störningar, vilket innebär ökad stabilitet och räckvidd.

Gary Maguire, Commercial Director på Audio-Technica EMEA, tillägger “Vi är mycket glada över att få representera Audio Pro Business i vårt område av Storbritannien, Irland, Frankrike och Spanien. Audio Pro Business möter behovet hos branschen som vill ha bättre ljudkvalitet tillsammans med en flexibilitet som motsvarar behovet av flyttbarhet inom miljön hos detaljhandeln och hotell- och restaurangbranschen. Varumärkets framåttänkande inställning stämmer väl överens med de önskemål vi har upplevt på marknaden. Vi ser fram emot att få jobba på gemensamma projekt under de kommande månaderna.”

Om Audio Pro

Audio Pro AB är ett svenskt ljudföretag med djupa rötter i HiFi-traditionen. Audio Pro har designat, utvecklat och tillverkat högtalare sedan 1978 och exporterar idag till över 45 länder. Audio Pro lanserade på 70-talet en rad aktiva högtalare som med avancerad teknologi och hög ljudkvalité har blivit milstolpar i högtalarhistorien. Idag är Audio Pro ett starkt och innovativt företag som drivs av en utpräglad entreprenörsanda där aktiva högtalare återigen står i fokus, nu med trådlösa möjligheter.

Om Audio Pro Business

Audio Pro har sedan 2012 även utvecklat och sålt produkter under varumärket Sonab – trådlösa högtalarsystem för butiker, restauranger, bilhallar etc. Under 2018 bytte man namn på den delen av verksamheten från Sonab till Audio Pro Business – och detta produktområde förväntas växa kraftigt under de närmaste åren.

AUDIO PRO AB är ett svenskt ljudföretag med djupa rötter i HiFi-traditionen. Audio Pro har designat, utvecklat och tillverkat högtalare sedan 1978 och exporterar idag till över 45 länder. Audio Pro lanserade på 70-talet en rad aktiva högtalare som med avancerad teknologi och hög ljudkvalité har blivit milstolpar i högtalarhistorien. Idag är Audio Pro ett starkt och innovativt företag som drivs av en utpräglad entreprenörsanda där aktiva högtalare återigen står i fokus, nu med trådlösa möjligheter.